Biała dieta - zalecenia po zabiegu Biała dieta - zalecenia po zabiegu

Biała dieta

Co to jest Biała dieta?

Biała dieta jest to zalecany sposób żywienia po wybielaniu zębów. Zaraz po zabiegu przez dwie godziny można spożywać jedynie wodę mineralną. Następnie należy dostarczać do organizmy posiłki, które nie mają w składzie barwników spożywczych. Po wybielaniu z zębów „wyparowuje woda”  Wyeliminuj barwniki ze swojej diety, a zatrzymasz efekt wybielania!

Jak długo należy stosować Białą dietę? iStock_000019693084_Small

Najczęstszym pytaniem dotyczącym białej diety jest to, jak długo ona powinna trwać. Zaleca się utrzymywać białą dietę od 3 do 14 dni po zabiegu. Skąd ten rozdźwięk? Zęby są żywą częścią naszego ciała, więc różnie reagują na wybielanie. U jednych zęby przez 3 dni wykazują większą absorpcję barwników z żywności, a u innych trwa to nawet do 14 dni. Najbezpieczniej jest ściśle stosować się do zaleceń przez 14 dni, lecz jeśli to niemożliwe to minimalny okres wynosi 7 dni.

Czego nie jeść? 

Tak jak już wspomniałam, należy wyeliminować produkty zawierające barwniki spożywcze. Uwaga! Kawa z mlekiem nadal posiada te same barwniki. NIE PAL W CZASIE BIAŁEJ DIETY ANI TRADYCYJNEGO PAPIEROSA, ANI E-PAPIEROSA.

Produkty. których nie należy spożywać: 

– napoje zimne i ciepłe, np. kawa, herbata, czerwone wino, coca-cola
– owoce, warzywa i soki, np. jagody, wiśnie,  żurawina, borówki, marchew, pomidory, papryka, buraki, kukurydza, czerwona kapusta
– alkohol
– sery żółte (oraz twarogowe z przyprawami)
– niektóre przyprawy, np. curry, papryka, chilii, cynamon czy kurkuma.
– czekolada i inne produkty zawierające kakao, np. mleko czekoladowe,
– ciemne sosy, np. pieczeniowy, pomidorowy,
– zupy,
– wędliny (można spożywać wędliny drobiowe, np. pierś z indyka).

Co jeść?

Boisz się, co możesz jeść? Spokojnie. Wiele produktów nie zawiera w sobie barwników, więc jest całkowicie bezpiecznych przy białej diecie. Spożywaj bez przeszkód takie produkty, jak:

– nabiał, czyli sery twarogowe, mleko, ser kozi i mozzarella, jogurty i maślanki naturalne oraz masło
– napoje – woda i mleko, a po kilku dniach np. kawa z mlekiem przez słomkę
– mięso drobiowe, ryby i owoce morza – indyk, kurczak, krewetki, ryby (uwaga na przyprawy)
– ryż, kasza jaglana i jęczmienna oraz produkty zbożowe, np. białe pieczywo, otręby owsiane, biały makaron
– banany
– warzywa białe i z małą ilością barwników, np. ziemniaki, czosnek, cebula, biała kapusta, biała rzodkiew, biała fasola, kalarepa oraz warzywa bez skórki, np. cukinia, bakłażan, ogórek.

Przykładowy dzienny jadłospis 

Produkty można dowolnie łączyć. oto przykładowy dzienny jadłospis.

1. Pierwsze śniadanie: owsianka z bananem
2. Drugie śniadanie: kanapki z masłem, mozzarellą i ogórkiem,
3. Przekąska – jogurt naturalny
4. Obiad – ryż, krewetki smażone na maśle i czosnku oraz sałatka z kapusty białej ze śmietaną,
5. Kolacja – zupa mleczna z makaronem.